Landsdækkende artikler Sponsoreret indhold

Sådan får din virksomhed succes uden for hjembyen

I Danmark såvel som udlandet, findes der et utal af virksomheder, som kæmper om de samme kunder. Med teknologiens udvikling er der kommet bedre muligheder for, at netop din virksomhed kan skille sig ud og på samme tid nå ud til folk ligegyldigt hvor i landet eller verden, de befinder sig. I dette skriv kan du finde inspiration til, hvordan din virksomhed kan nå ud til flere mennesker ved blot at foretage nogle få ændringer i måden, den arbejder på.

Multikulturel kommunikation kan give mersalg
Handler din virksomhed med produkter, der skal nå ud til folk, som snakker dansk, men også til personer, der ikke mestrer det danske sprog? De største virksomheder i verden tilbyder hjemmesider, hvor du selv kan vælge, hvilket sprog du ønsker at tilgå. Derfor er det underordnet om du taler arabisk, engelsk eller fransk. På den måde kan en virksomhed nå ud til målgrupper uden for Danmarks grænser. Lyder dette interessant? I så fald kan du henvende dig til et oversættelsesbureau, der kan levere oversættelser hurtigt, således at de på rekordtid kan være at finde på din hjemmeside, eller hvor du ellers har brug for det. På eTranslate kan din virksomhed få hurtig levering og kvalitetsgaranti på de oversættelser, du bestiller.

Vægt kundefeedback højt
Til tider kan kundernes feedback lyde som irriterende brok og kritik, der ikke hører nogen steder hjemme. Sommetider kan det dog også være en god idé at lytte til, hvad dine kunder har at sige. Du sidder på den anden side af bordet, og får måske ikke det samme indtryk af din virksomhed, som en person der kommer udefra gør. Ifølge det amerikanske erhvervsmagasin, Forbes, har især nystartede virksomheder brug for feedback for at kunne tilpasse sig deres produkter og andre services, der skal leve op til kundens forventninger. Derudover har den teknologiske udvikling gjort, at kunderne i højere grad end tidligere kan snakke sammen og læse hinandens bedømmelser om en given virksomhed. Derfor er det vigtigere end nogensinde før, at dine kunder udviser tilfredshed med din kundeservice samt dine produkter.

Vær synlig på de sociale medier
Er din virksomhed lokaliseret i København eller Aarhus, men ønsker du, at personer fra andre dele af landet skal få øje på den? En af de letteste måder du kan nå ud til en større forsamling, er gennem de sociale medier. Flere og flere virksomheder har personer ansatte, der udelukkende arbejder med de sociale medier i en virksomhed. Der er ikke nogen bedre måde at opnå positiv omtale på, end ved at kreere en video, der går viralt, eller opnå mange visninger gennem opslag, som skiller sig ud. Typisk er der en sammenhæng mellem en virksomheds følgere på de sociale medier og antal af salg, den producerer. De sociale medier kan altså medvirke til, at du når bredere ud og henvender dig til kunder, der ikke er tæt på der, hvor eksempelvis den fysiske butik ligger.