Landsdækkende artikler Sponsoreret indhold

Lær mere om de hurtigst voksende selskaber i din hjemby

I Danmark er der mange selskaber på vej frem. Iværksætteri er blevet mere og mere populært, hvorfor de fleste storbyer har nogle selskaber, der oplever stor succes på det danske såvel som det internationale marked. I denne artikel kan du læse mere om nogle af de selskaber, der er blevet stiftet i en storby nær dig. Dette er selskaber, der kan være med til at sætte yderligere fokus på Danmark, når det kommer til iværksætteri og innovation.

Energiselskab fra København boomer derudaf

Blue Energy er et energiselskab, der leverer grøn energi til lave og faste priser. Selskabet blev stiftet i 2014 i København af de tre iværksættere, Mads, Andreas og Christopher, der på rekordtid har opnået stor succes med at sælge klimavenlig energi til alle slags husstande. De tre iværksættere ønsker at ændre måden, danske husstande får deres strøm. Idéen er, at den bæredygtige strøm skal gå hånd i hånd med gennemsigtighed og en el-regning, som alle kan forstå. Selskabet har siden, det blev etableret, opnået stor succes. Det er blandt andet blevet videresolgt for over 100 millioner, mens stifterne af selskabet stadig er en del af firmaet. Den dag i dag har energiselskabet tårnhøje ambitioner om at være den dominerende aktør på det danske energimarked.

Tre unge drenge fra Aalborg har ramt et hul i markedet med deres perfekte bukser

Da de tre unge drenge fra Aalborg, Kasper, Christoffer og Christian, stod på nationalt tv og skulle præsentere deres produkt for de skarpe iværksættere i Løvens Hule, var der næsten ingen, som kendte dem. Jesper Buch, grundlæggeren af blandt andet Just-Eat, fandt dog Aalborgensernes selskab, SNT (Shaping a New Tomorrow”) interessant, hvorfor han valgte at investere i drengens visioner og fremtidsplaner. Efterfølgende gik det stærkt: På under en dag efter programmet blev sendt, opnåede selskabet større overskud, end det havde haft på hele dets levetid. Drengenes produkt er simpelt men på samme tid genialt. De sælger pænt tøj, der er produceret således, at det er komfortabelt at have på. Drengenes “perfect pants” er klassiske herrebukser, men de er produceret således, at de føles som joggingbukser. På få  år er drengene gået fra en fysisk butik i Aalborg til endnu en i København. Desuden har de fremtidsplaner om at åbne e-handel i Tyskland og Sverige samt sprede sig længere ud i det danske land.

Burgere er blevet en millionforretning i Aarhus

I 2016 åbnede Burger Shack på Frederiksgade i Aarhus. Siden da har restaurantkæden udvidet til at have hele ni butikker i Jylland og en omsætning på 60 millioner. Men hvordan kan man få så stor succes ved at sælge fastfood, i et marked hvor der er så hård kamp om kunderne? Burger Shacks koncept med friske råvarer, flammegrillede bøffer og ‘Shack-hygge’ har skabt stor tilfredshed blandt kunderne fra dag ét. Stifterne bag de populære burgers har fået smag for succes, og de planlægger i øjeblikket gå på det internationale marked fra 2025. Her ønsker man at starte franchises op, mens restaurantkæden stadig skal have hovedsæde i Smilets By.